Pag – otok skrivnih plaž

Otok Pag – otok zabave, romantike, čudovitih sončnih zahodov, neraziskanih kotičkov in skrivnih plaž leži v srednjem Jadranu, južno od Raba, severno od Vira in vzhodno od Lošinja. Na jugu ga s celino povezuje Paški most. Je peti največji in hkrati tudi najbolj razčlenjen otok na Hrvaškem. Ima pa tudi najdaljšo obalo.

Leta 2017 smo se poleti odpravili na 14-dnevne počitnice na Hrvaško. Od doma smo odšli ponoči nekaj minut čez dve. Odpeljali smo se do Lenarta, kjer so nas pričakali sorodniki, s katerimi smo se kasneje skupaj odpravili na pot. Peljali smo se v smeri Ptuja in nato prestopili mejo na mejnem prehodu Gruškovje. Pot smo nadaljevali proti jugu. Po štirih urah vožnje in nekaj krajših postankih smo prispeli do Paškega mostu. Noben večji hrvaški otok ni tako izpostavljen burji kot Pag, zato prečkanje Paškega mostu marsikomu povzroča težave. Varno smo se prepeljali na drugo stran in se nato peljali še slabe pol ure do naselja Zubovići, kjer smo bivali naslednja dva tedna.

Navadno se ob prihodu odpravimo v apartma, kjer razpakiramo kovčke in pripravimo postelje. Ampak tokrat smo odšli naravnost na plažo. Apartma je bil namreč še zmeraj zaseden. Na poti do plaže smo videli veliko ovc in suhega grmovja ob cesti. Tega je na otoku namreč ogromno. Na plaži smo pojedli zajtrk, nato pa smo se zapodili v vodo. V apartma smo se odpravili komaj ob enajstih in tam razpakirali.

Naslednji dan sva se z bratrancem odločila, da greva iskat školjke. S seboj sva si na plažo vzela vsak svoje plavutke, potapljaške maske in mreže, kamor sva imela namen dati najdene školjke. Našla sva jih zelo veliko, vendar sva iz vode prinesla le večje. Tiste manjše so namreč padle skozi luknje v mreži in sva jih tako med plavanjem do obale izgubila. Proti večeru smo odšli v Novaljo. To je turistično mesto z manjšim pristaniščem, ki leži ob istoimenskem zalivu. Tam smo se ob vodi sprehodili mimo raznih stojnic in poslušali glasbo uličnih glasbenikov. Skoraj na vsakem vogalu je stal kakšen glasbenik in vsi ti so igrali različno glasbo na različne instrumente. Prav zato je bilo zanimivo hoditi po mestu. Za konec smo odšli še v lunapark, kjer smo se vozili z avtomobili, ki jim pravimo tudi »butkači«.

Peti dan na otoku se je zgodila nesreča. Kot vsak dan smo se vozili s supi in nenadoma je naš najmlajši bratranec padel v vodo. Začel se je jokati in nihče od nas ni vedel, kaj je z njim narobe. Zato smo ga iz vode potegnili na sup in ga hitro odpeljali do pomola. Tam smo opazili, da ima v podplatu bodice in takoj smo vedeli, da je stopil na morskega ježka. Starši so mu odstranili bodice iz stopala in naslednjih nekaj dni je s težavo stopil na to nogo.

Na začetku drugega tedna našega bivanja na otoku smo odšli na krajši izlet v Zadar. Tam smo si ogledali različne znamenitosti, med drugim tudi morske orgle, ki jih je zasnoval arhitekt Nikola Bašić. Te so poznane kot posebno oblikovana obala z nekaj vrstami stopnic, ki se spuščajo proti morju. Pod njimi je 35 cevi različnih dolžin, premera in nagiba. Na njih se nahajajo piščali, ki igrajo 7 akordov iz 5 tonov. Nad kanalom pa so preluknjane kamnite stopnice skozi katere izhaja zvok, z morjem potisnjen zrak.

Obenem smo si ogledali tudi Pozdrav soncu, ki se nahaja neposredno ob morskih orglah. Iz tega mesta se lepo vidi zahajanje sonca, katerega lepota je v Zadru posebej znana. Pozdrav soncu je narejen iz tristo steklenih plošč v obliki kroga. Pod steklenimi ploščami so naprave preko katerih se oblikuje simbolična komunikacija s soncem. Istočasno z zahajanjem sonca deluje tudi razsvetljava vgrajena v krogu in po posebnem programiranem scenariju proizvaja izjemno svetlobno igro v ritmu valov in zvoka morskih orgel.

Enajsti dan naših počitnic smo se odločili, da gremo na plažo, ki je na drugi strani otoka. Imenuje se Čista plaža. Na poti do tja smo se peljali tudi mimo plaže Zrće. Leta 2002 so to plažo razglasili za najlepšo plažo v Jadranu, a temu danes ne bi mogli reči tako. Zrće so znane tudi kot hrvaška Ibiza in zaradi vsakodnevnih zabav z različnimi DJ-ji in drugimi glasbeniki lahko med sezono obišče ta kraj tudi do 1000 obiskovalcev na dan. Ti pa prav pogosto zelo onesnažujejo plažo in kvarijo njen izgled. Ta dan smo se iz plaže odpravili malo prej, kar ni bilo ravno po moji volji, saj mi je bila ta plaža daleč najlepša izmed vseh. Odšli smo iz plaže in se peljali do ribarnice, kjer smo kupili ribe. Te nam je lastnica apartmaja spekla za kosilo. Moram priznati, da tako dobrih rib, kot jih pripravijo domačini nisem jedla še nikoli prej.

Po dveh tednih bivanja na otoku smo se poslovili od lastnikov apartmaja in se spet podali na pot proti domu. Tokrat se iz otoka nismo peljali preko Paškega mostu, temveč nas je do celine prepeljal trajekt. Ko smo se v manjšem kraju Prizna izkrcali iz trajekta, smo pot nadaljevali proti severu. Po nekaj več kot treh urah vožnje smo prišli do kraja Sveti Križ Začretje, kjer se nahaja Roses Fashion Outlet. To je trgovsko središče, ki je zgrajeno tako, da izgleda kot manjše nakupovalno mesto. V njem se nahaja veliko trgovin, v katerih prodajajo kar 150 mednarodnih znamk. Tam se nismo zadržali predolgo, saj smo vsi komaj čakali, da pridemo domov. Nadaljevali smo pot in po dobri uri vožnje prišli nazaj v Jurovski dol.

Če bi bila biologinja, bi rekla, da je otok Pag zelo zanimiv zaradi njegove naravne pestrosti. Če bi bila umetnica, bi rekla, da morate ta otok nujno obiskati, saj njegova lepota navdaja ljudi. Ker pa sem jaz samo jaz, bom rekla, da je to preprosto najboljši kraj za poletne počitnice.